Úvod / Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

I. Nákup tovaru

Tovar je možné nakupovať neobmedzene po dobu 24 hodín. Aktualizácia stránok a ich plnenie bude prebiehať nepretržite a zákazník bude o nich riadne informovaný. Ceny sú uvedené bez DPH a vrátane DPH.

II. Objednanie tovaru

Predávajúci si vyhradzuje právo na vybavovanie objednávok v pracovnej dobe a to: od pondelka do piatka v čase od 8:00 do 16:00. Pokiaľ k nám vaša objednávka dorazí mimo vyhradeného času, bude zaradená na vybavenie v nasledujúcom vyhradenom čase. Predávajúci si vyhradzuje právo na zasielanie objednávok ním zvoleným dopravcom, pokiaľ nie je dohodnutý s kupujúcim na inej preprave, osobnom odbere, prípadne inak. Preprava tovaru prebieha každý pracovný deň mimo SOBOTU a NEDELI.

III. Základné ustanovenia

Nižšie uvedené Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim v oblasti predaja vína medzi spoločnosťou RASTY, spol. s ro predávajúci") a protistranou (ďalej len "kupujúci").

IV. Predávajúci

RASTY, spol. s ro, Náměstí Svobody 883, Buchlovice, 687 08 IČO: 292 36 843, DIČ: CZ29236843,

V. Kupujúci

Koncový užívateľ - pri zahájení obchodných vzťahov odovzdáva predávajúcemu iba svoje kontaktné údaje, nutné pre bezproblémové vybavenie objednávky, poprípade údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch. Právne vzťahy predávajúceho s koncovým užívateľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj predpismi súvisiacimi. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade zvláštnou zmluvou dohodnuté inak.

VI. Kúpna zmluva

Kúpna zmluva na základe ktorej je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie telefonické alebo odoslaním potvrdzujúceho emailu, a to také, ktoré je realizované po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky (potvrdenie o prijatí objednávky do systému nie je potvrdením objednávky). Kontakt nutný na potvrdenie objednávky vykonáva spravidla predávajúci po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je pokladaná za záväznú pre obe strany pokiaľ nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v dobe potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považuje najmä obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počtu), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia.

VII. Storno objednávky

Storno objednávky zo strany kupujúceho Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením. Po záväznom potvrdení objednávky len v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú týmto konaním. Predávajúci uplatní právo na úhradu škody najmä v prípade nákupu tovaru „na objednávku“, ktoré bolo nutné na prianie zákazníka obstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zabezpečením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov, ako zbytočná doprava atp.
Storno objednávky zo strany predávajúceho:

  • bez udania dôvodu
  • tovar už nie je v ponuke alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru.

V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú čiastku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu v najkratšom možnom termíne (najneskôr však do 10 pracovných dní).

VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod)

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho z dôvodu zle uvedeného popisu tovaru alebo zlého obrázku nie je možné. Záväzný je vždy názov tovaru, ktorý si zákazník objednal a potvrdil. Vyhradzujeme si možnosť tlačovej chyby na našich stránkach. Odstúpenie od kúpnej zmluvy sa ďalej riadi zákonom č. 367/2000 (viac v ďalších bodoch).

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho v prípade neosobného spôsobu doručenia tovaru (nevzťahuje sa na osobné prevzatie tovaru v mieste predávajúceho alebo komfortnú dopravu, kde vodič tovar odovzdáva a umožnuje rozbalenie a prehliadnutie tovaru).

V súlade so zákonom č. 367/2000 máte ako zákazník právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Toto právo je podmienené nákupom ako fyzická osoba (nie na IČO). Ak sa rozhodnete pre odstúpenie v tejto lehote, žiadame Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok.

Kontaktujte nás telefonicky na telefón +420 722 555 655 /elektronicky na info@olivovnik.cz , že žiadate o odstúpenie od zmluvy. Uveďte číslo objednávky, variabilný symbol, dátum nákupu. Pokiaľ ste už tovar obdržal-a a prevzal, kontaktujte nás pre dohodnutie spôsobu vrátenia

  • musí byť nepoškodené

Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok na vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme zloženkou alebo prevodom na Váš účet a to najneskôr do 14 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru a jeho kontrole. V prípade nedodania kompletného tovaru či inak odporujúceho vyššie uvedeným podmienkam sa termín posúva do doby dodania plnohodnotného tovaru. V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebudeme akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho späť.

IX. Dodacie podmienky

Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne, obvykle do 1–5 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky, vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia, po dohovore s kupujúcim.

Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Dopravu na adresu určenia zaisťuje predávajúci. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad.

Poštovné je od 120 do 5000 Sk podľa váhy balíka. Cena za poštovné obsahuje aj dobierkové.

X. Ochrana osobných údajov

Rešpektujeme vaše súkromie. Aby sme vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme poznať niektoré vaše osobné údaje. Tieto údaje chránime pred zneužitím a nebudú nikdy poskytnuté žiadnemu tretiemu subjektu.

Používaním tohto internetového obchodu súhlasíte so zhromažďovaním a používaním informácií o vás a vašich nákupoch za vyššie stanovených podmienok.

Všetko nakladanie s osobnými údajmi v stredomorskazahrada.sk sa riadi zákonom č. 101/2000 Zb. O ochrane osobných údajov. Prevádzkovateľ internetového obchodu stredomorskazahrada.sk - RASTY, spol. s ro je jediným vlastníkom informácií získaných na tomto serveri.

Tieto informácie nie sú a nebudú predávané, prenajímané ani inak zdieľané s inými subjektmi inak ako udáva túto dohodu. Výnimku tvorí iba realizácia samotnej dopravy tovaru, kedy je nutné uviesť základné osobné údaje na doručenie objednaného tovaru.

Osobné údaje, ktoré vyplňujete pri objednaní slúžia výhradne pre našu internú potrebu a slúžia iba k úspešnému vybaveniu vašej požiadavky. Zákazník má právo kedykoľvek požiadať o zrušenie a výmaz jeho osobných údajov z našej databázy. Využívaním služieb internetového obchodu stredomorskazahrada.sk zákazník súhlasí so zhromažďovaním údajov potrebných na nakupovanie.

XI. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov

V prípade, že dôjde medzi nami a spotrebiteľom k vzniku spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je

Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát - oddelenie ADR
Štefanská 15
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotrebiteľ môže využiť aj platformu na riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

XII. Reklamačný poriadok

Na všetky produkty sa vzťahuje zákonná záručná lehota 6 mesiacov odo dňa predaja (odoslania). Pokiaľ výrobca stanovil pre produkty inú záručnú lehotu (tzn. predĺženú záručnú dobu) je táto skutočnosť uvedená.

V prípade, že pri prevzatí produktu a jeho kontrole kupujúci odhalí vadu (tzn. týka sa zlá tesnosť špuntu, zakalenie atď.) kontaktuje čo najskôr predávajúceho emailom info@olivovnik.cz (kedykoľvek) alebo telefonicky na tel. čísle 776 605 603 od 9 ,00 do 15,00 h. Do predmetu emailu vpíšte reklamáciu.

Spolu s reklamovaným produktom je nutné zaslať kópiu dokladu o jeho zakúpení, ktorý je priložený k dodávke tovaru. Do 1 – 2 pracovných dní vás budeme kontaktovať. Po odsúhlasení reklamácie, zašlite reklamovaný produkt na nižšie uvedenú adresu.

RASTY, spol. s ro
Námestie Slobody 883
Buchlovice, 687 08

Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vadnú vec užívať. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol kupujúci povinný vec prevziať. O vybavení je kupujúci informovaný emailom. Kupujúcemu bude zaslané písomné alebo emailové vyjadrenie k reklamácii (oprávnené aj neoprávnené).

Poškodenie vinou prepravy

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je povinný prezrieť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru av prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok. Podpísaním prepravného listu kupujúci súhlasí s jeho prevzatím a potvrdzuje, že dorazilo nepoškodené vinou dopravy.

Vyššie uvedený postup sa odporúča vykonať aj kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom. Nedodržanie odporúčaného postupu pri a po prevzatí tovaru sa však nijako nemôže zhoršiť jeho postavenie pri uplatňovaní práv z chybného plnenia.

XIII. Povinnosti dopravcov, poštových služieb a internetových predajov a iných profesionálnych prevádzkovateľov, ktorí sú zapojení do predaja prostredníctvom zmlúv uzatvorených na diaľku

  •  https://mze.gov.cz/public/portal/ukzuz/skodlive-organismy/vnitrni-trh-eu/rizika-internetovych-obchodu-1
  •  http://www.ukzuz.cz
  •  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/ALL/?uri=CELEX:32016R2031
    • nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/2031 o ochranných opatreniach proti škodlivým organizmom rastlín, ktoré riešia problematiku internetového obchodu a to konkrétne na články článkov 45, 55, 65 a 81

XIV. Vop

Vyššie uvedené obchodné podmienky sú platné od 1.4.2018